ZHIKAN- ژیکان- بوکان
کشتن انسانهای بی گناه و بی دفاع در اقصا نقاط کره زمین در قالب هرگونه دیدگاه و مکتب ، محکوم و جزو لکه های ننگین تاریخ بشر است
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : بوران b.kaseb@chmail.ir
نظرسنجی
عملکرد کدام یک از دوره های شورای اسلامی شهرستان بوکان بوسیله شما مثبت تر ارزیابی می شود








بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه که کریدور توسعه غرب ایران به شمار می رود در پیچ و خم وعده های مسئولان جا مانده و در حال حاضر نیز معارضین ملکی بزرگترین مانع ادامه کار هستند.
ایران اکونومیست - بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه در پیچ وعده ها/معارضین ملکی مانع اصلی" 1397/4"بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه در پیچ وعده هامعارضین ملکی مانع اصلی" به گزارش ایران اکونومیست، این بزرگراه به طول ۴۵۰ کیلومتر در دست اجراست که ۱۰۸ کیلومتر آن در آذربایجان غربی واقع شده است، هر چند قطعه میاندوآب تا بوکان به طول ۲۸.۵ کیلومتر اجرایی شده اما در بخش بوکان این طرح با مشکلات زیادی از جمله معارضین ملکی و مطالبات بالای پیمانکاران مواجه است.
 
تسهیل در ترافیک عبوری، دسترسی آسان‌تر به مراکز مهم تجاری منطقه و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، از مهم‌ترین اهداف ساخت این بزرگراه که از سال ۸۴ عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
 
کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی، رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری ملی و گردشگری و بهبود شرایط زیست‌محیطی در کنار اتصال میاندوآب و آذربایجان‌غربی به کرمانشاه، زمینه اتصال آذربایجان‌غربی و کردستان به عراق را نیز فراهم می‌کند، به این ترتیب آذربایجان‌غربی می‌تواند برای حمل کالاهای خود به عراق از این مسیر استفاده کند.
 
اما در حال حاضر وجود فیبر نوری، خط انتقال گاز، تاسیسات برق به همراه معارض ملکی در حوزه شهرستان بوکان مانع تداوم پروژه و نیز کندی روند اجرا شده است این در حالی است که مسئولان شهرستان بوکان از کم توجهی وزارت راه گلایه مند هستند اما نماینده این وزارت در استان معتقد است عدم تعامل و همکاری مسئولان محلی و مردم روند اجرا را کند کرده است.
 
آزاد سازی مهمترین عامل کندی بزرگراه میاندوآب – بوکان است
 
فرماندار بوکان در خصوص آخرین وضعیت این طرح ملی  گفت: قطعه دوم بزرگراه میاندوآب کرمانشاه شامل باند میاندوآب به بوکان است که بخش مهمی از کریدور غرب کشور به شمار می رود که با کندی روند اجرا رو به رو است.
 
جمال خسروی با بیان اینکه این طرح در حوزه شهرستان بوکان از ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است اظهار داشت: حدفاصل بخشی از این پروژه که میاندوآب تا بوکان به طول ۵۲ کیلومتر است به پیمانکار واگذار شده و تا کنون ۲۸.۵ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده است.
 
وی ادامه داد: ادامه این طرح از ابتدای شهر سیمینه تا ابتدای کنارگذر بوکان با مشکلات زیادی از جمله جابجایی تاسیسات و آزادسازی اراضی مواجه بود و این امر موجب کندی روند اجرای طرح شده است.
 
 فرماندار بوکان اضافه کرد: تاکنون هفت کیلومتر از این مسیر آزاد سازی شده اما به دلیل اینکه اعتبار داده شده به مالکان به صورت اسناد خزانه بوده چندان مورد استقبال مردم و مالکان قرار نگرفته و همچنان با مشکل مواجه هستیم.
 
خسروی خاطرنشان کرد: مالکان در این شهر به دنبال تهاتر نقدی هستند که برای حل این مشکل نیازمند همکاری و تعامل مسئولان استانی هستیم تا کمک کنند آزادسازی اراضی هر چه سریعتر انجام شده و عملیات اجرایی طرح تداوم یابد.
 
فرماندار بوکان وجود تاسیسات از جمله تیرهای برق را از دیگر موانع پیش روی این طرح ملی دانست و اضافه کرد: در کنار جابجایی تیرهای برق بحث فیبر نوری، خط انتقال گاز نیز سرعت کار را کم کرده که باید چاره اندیشی اصولی صورت گیرد.
 
خسروی با تاکید بر اینکه همه مردم و مسئولان در تسریع روند اجرایی این طرح ذینفع بوده و نیازمند تعامل و همکاری هستیم افزود: ۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا روند خرید اراضی تداوم یابد.
 
تسریع روند اجرای بزرگراه میاندوآب – کرمانشاه مشکلی ندارد
 
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص موانع و مشکلات پیش روی بزرگراه میاندوآب – کرمانشاه به خصوص در قطعه میاندوآب – بوکان گفت: این طرح ملی در دست اجرا بوده و تسریع روند عملیات اجرایی نیازمند همکاری مردم و مسئولان محلی است.
 
ابراهیم مبارک قدم با بیان اینکه معارض ملکی به همراه جابجایی برخی تاسیسات در شهرستان بوکان موجب کندی روند اجرا شده است خاطرنشان کرد: در خصوص جابجایی تاسیسات در طول یک ماه گذشته جلسات متعددی برگزار و مقرر شده این جابجایی تسریع یابد.
 
وی با بیان اینکه این طرح مشکل اعتباری ندارد اضافه کرد: اگر بحث جابجایی و نیز آزاد سازی اراضی در شهرستان با برگزاری جلساتی حل شود مشکلی در تامین نقدینگی این پروژه وجود نداشته و پیمانکار با تامین منابع مالی آماده تسریع در روند اجرایی است.
 
مبارک قدم با تاکید بر اینکه در این طرح ملی هر چند به پیمانکار مطالباتی داریم اما چندان مانع نشده است افزود: بحث عدم همکاری مالکان به دلیل پرداخت هزینه اراضی به صورت اسناد خزانه و کندی جابجایی تاسیسات از موانع ادامه کار است که امیدواریم امسال با برگزاری جلسات راهکار مناسبی در این خصوص اتخاذ شود.
 
وی بر شتاب بخشی در مراحل اجرایی پروژه ساخت این طرح ملی بر اساس برنامه زمان‌بندی تأکید کرد و اظهارداشت: این پروژه در توسعه و گسترش شبکه بزرگراهی استان و ارتقای ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأثیرگذار است.
 
آذربایجان غربی با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک دارد و توجه به زیرساخت های اساسی از جمله راه می تواند استان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
بوران b.kaseb@chmail.ir
سه شنبه 26 تیر 1397
سه شنبه 26 تیر 1397 09:47 ب.ظ
سلام. انصافاً باید بگم تنها مشکل بوکان، نبود مدیریت یا ضعف مدیریت هستش وگرنه بوکان هیچ چیزی کم ندارد. هم آب دارد هم پتانسیل‌های بالای جغرافیایی و موقیعتی دارد و هم نیروی انسانی تحصیل کرده و فوق العاده‌ای دارد. دست کم نگیرید زمانی که اگر استان جدیدی تشکیل شود شک نکنید بوکان خواهد بود. واقعا وسعت خوبی دارد، بسیار مسطح هست و خیلی میشه گشترش داد. دشت های زیبا و خیلی چیزهای دیگر. فقط امکاناتش خوب نیست.
بوران b.kaseb@chmail.irبا تشکر از شما دوست گرامی - کاملا درست است . شاید بدلیل اینهمه توانمندی بالقوه و بالفعل باشد که حتی در تلویزیونهای کردستان عراق بطور همه جانبه و آشکارا سعی می کنند این توانمندیها را به نفع شهرهای همجوار و بنام آنها نشان دهند و در عوض ناتوانیها و مشکلات بوکان را بنام بوکان منتشر می کنند و سعی می کنند مطرح نشود و سرزبانها نباشد .
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی